Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adam prĂłszyĹski
Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 198 Skąd: Dzierzkowice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pees
Dołączył: 29 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: ChorzĂłw
|
Wysłany: Sob Gru 29, 2007 23:17 Temat postu: |
|
|
W kwestii wyboru whistla polecam
http://www.tonyhinnigan.com/moviedl.php?group=29#
Mam nadziejÄ, Ĺźe nie wywaĹźam otwartych drzwi
NaoglÄ
dawszy siÄ testĂłw Tony'ego H. zaryzykowaĹem i zaordynowaĹem sobie Susato Kildare High D. Jest w drodze, mam nadziejÄ na rychĹe spotkanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Coldwind
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Sty 20, 2008 13:08 Temat postu: |
|
|
ka-gi napisał: |
original penny whistle firmy Clarke (D)
ĹciÄcie stoĹźkowe ma brzmienie bardziej wietrznie... no i faktycznie chyba tak jest...
bardzo fajny, ale czy siÄ na nim lepiej gra... nie wiem... |
Hmm, sam mam Clarke'a w tonacji D i mam z nim drobny problem. Chodzi o strojenie na C. ByÄ moĹźe to ja mam niewĹaĹciwe zadÄcie, ale wydaje mi siÄ Ĺźe chwyty sÄ
Ĺşle podane w doĹÄ
czonej do niego tabeli. Otóş do dĹşwiÄku C podane sÄ
2 chwyty - jeden z ostatnim, szĂłstym otworem zasĹoniÄtym do poĹowy i drugi z odsĹoniÄtym szĂłstym otworem i zasĹoniÄtymi 4-tym i 5-tym (A i B mĂłwiÄ
c inaczej). Problem jest w tym, Ĺźe ten drugi chwyt, w ogĂłle nie brzmi jak C - jest o jakieĹ dobre 3 pĂłĹtony wyĹźszy, natomiast przy zakrywaniu poĹowicznym otworĂłw (takĹźe niĹźszych np. gis) bardzo zmienia siÄ barwa dĹşwiÄku i jego siĹa - jest sĹabszy i bardziej "wietrzny". Czy problem leĹźy w mojej technice (niestety bardzo poczÄ
tkujÄ
cy jestem) czy to taki urok Clarke'Ăłw. MoĹźe znacie jakieĹ whistle na ktĂłrych takie problemy siÄ nie pojawiajÄ
.
Pozdrawiam _________________ Wiejcie, Wiejcie, zimne wiatry
Z Kaledonii aĹź po Tatry |
|
Powrót do góry |
|
|
Barfly
Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 237 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 9:19 Temat postu: |
|
|
Obawiam siÄ, Ĺźe chodzi tutaj o, jak to Ĺadnie ujÄ
ĹeĹ, "urok Clarke'Ăłw". Nie sÄ
zbytnio powtarzalne, bywajÄ
niestrojÄ
ce i raczej sĹabe w dĹşwiÄku. Na zwykĹych Generation miaĹem juĹź duĹźo mniej problemĂłw ze strojeniem, choÄ i wĹrĂłd nich z jakoĹciÄ
bywa róşnie. W tym temacie jest duşo propozycji i opini, moşe spróbujesz czegoŠz powyşszego asortymentu?
Ale pomijajÄ
c juĹź kwestiÄ marki, jakoĹci, powtarzalnoĹci itp to z dĹşwiÄkiem C na whistlu D czÄsto bywa tak, Ĺźe trzeba siÄ trochÄ dopasowaÄ do konkretnego instrumentu. Na kaĹźdym chwyt C moĹźe byÄ nieco inny. Zapomij o tabeli chwytĂłw, lepiej to sobie wziÄ
Ä "na ucho". PĂłĹdziurki sÄ
raczej niewygodne w obsĹudze (jak dla mnie) przy szybkich kawaĹkach, ale ktĂłryĹ z chwytĂłw "krzyĹźowych" powinien zadziaĹaÄ. Tylko poprĂłbowaÄ i zobaczyÄ, ktĂłry jest najbliĹźej prawdy.
O ile dobrze zrozumiaĹem (choÄ nie mam pewnoĹci) piszesz o takim:
] oxx ooo
(gdzie "]" to ustnik, "o"-dziurka odkryta, a "x"- dziurka zakryta)
JeĹźeli ten nie brzmi jak powinien, to:
- jeĹźeli jest za wysoki sprĂłbuj:
] oxx xoo albo nawet
] oxx xox
- jeĹźeli jest za niski, sprĂłbuj:
] oxo ooo
KtĂłryĹ powinien zadziaĹaÄ _________________ Strings in the earth and air
make music sweet |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 111 Skąd: WrocĹaw
|
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 23:01 Temat postu: |
|
|
no i jeszcze czasem dziaĹa OXXXXO
polecam zakup tunera, Ĺźeby sprawdziÄ strĂłj, ale gĹĂłwnie po to Ĺźeby ÄwiczyÄ grÄ w oktawach D-d E-e Fis-fis itd. jak sprĂłbujecie z dobrym tunerem to zobaczycie ile zaleĹźy od zadÄcia, a siebie nie zawsze siÄ sĹyszy dobrze... |
|
Powrót do góry |
|
|
Coldwind
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 18:19 Temat postu: |
|
|
DziÄki wielkie, chyba rzeczywiĹcie ]oxxxoo jest najlepszy. A swojÄ
drogÄ
jak to jest z tym pĂłĹdziurkami, czy ktoĹ ich uĹźywa? _________________ Wiejcie, Wiejcie, zimne wiatry
Z Kaledonii aĹź po Tatry |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 111 Skąd: WrocĹaw
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 19:18 Temat postu: |
|
|
pewnie ,Ĺźe tak: zawsze przy slidach jest taki moment i potem przydaje siÄ jak chcesz zagraÄ np. http://www.thesession.org/tunes/display/6524 i potrzebujesz F , albo to Gis lepiej brzmi przy poĹĂłwce. |
|
Powrót do góry |
|
|
michal18c
Dołączył: 18 Sty 2008 Posty: 326 Skąd: MÄ
kolno
|
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 23:55 Temat postu: |
|
|
A co myĹlicie o Clarke tin whistle C? MoĹźe jest lepszy niĹź ten caĹkowicie metalowy? |
|
Powrót do góry |
|
|
poznanskapyrka
Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 190 Skąd: w drodze...
|
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 16:54 Temat postu: |
|
|
michal18c napisał: |
A co myĹlicie o Clarke tin whistle C? MoĹźe jest lepszy niĹź ten caĹkowicie metalowy? |
jeĹźeli pytasz o subiektywne opinie to moja jest taka,Ĺźe Clark to shit, ktĂłrym nie warto sobie zawracaÄ gĹowy. byÄ moĹźe jest to dobry whistle dla niedzielnych turystĂłw szukajÄ
cych pamiÄ
tek z Irlandii ale nie dla muzyka. _________________ PoznaĹ miasto DoznaĹ
www.ewelinagrygier.art.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
michal18c
Dołączył: 18 Sty 2008 Posty: 326 Skąd: MÄ
kolno
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 22:48 Temat postu: . |
|
|
JuĹź mam Clarke'a MEG C i bardzo ma fajne brzmienie, dĹşwiÄk fajny. MoĹźe akurat mi przypadĹ dobry egzemplarz |
|
Powrót do góry |
|
|
Simon
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 5
|
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 14:07 Temat postu: |
|
|
Z wĹasnych doĹwiadczeĹ poleciĹbym Susato Kildare (wide bore). Znajomy przywiĂłzĹ mi jednego kilka lat temu z Cambridge i muszÄ przyznaÄ, Ĺźe nie ĹźaĹujÄ... zresztÄ
on sam na nim graĹ i dlatego mi poleciĹ. Susato Kildare majÄ
gĹoĹny wyraĹşny dĹşwiÄk i miĹÄ
barwÄ. Lekko piskliwy na wyĹźszych dĹşwiÄkach lecz tem problem to jest kwestia wytrenowania... wĹaĹnie... waĹźnÄ
ĹźeczÄ
w modelach szczegĂłlnie typu wide bore jest odpowiednia regulacja odechu. Trzeba trochÄ dmuchnÄ
Ä a korzyĹciÄ
z pozbawiania siebie powietrza jest naprawde donoĹny dĹşwiÄk. Dodatkowymi "bajerem" juĹź mniej istotnym jest thumbrest czyli podkĹadka pod kciuk zwiÄkszajÄ
ca nieco komfort uchwytu instrumentu (dla niektĂłrych dodatek zbÄdny... dla mnie bardzo przydaty). Podoba mi siÄ fakt, iĹź susato kildare jest taki... hmm... tĹusty, tzn gruby. Czuje siÄ, Ĺźe iĹź pod palcami faktycznie jest instrument a nie sĹomka z dziurkami... (no ale to juĹź takie bardzo subiektywne odczucia). Zdecydowanie polecam w szczegĂłlnoĹci, Ĺźe wspĂłĹczynnik jakoĹc/cena jest naprawdÄ korzystny. BTW wĹosy dÄba mi stanÄĹy jak zobaczyĹem jakiĹ czas temu Susato Kildare na allego za bezcen. _________________ gg: 3022325 |
|
Powrót do góry |
|
|
Perry
Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 212 Skąd: Jozee pod Warszawa
|
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 17:38 Temat postu: |
|
|
Susato sÄ
fajne. Ja kupiĹem kiedyĹ od kumpla za 70 zĹ jeszcze ze starej produkcji (moim zdaniem bardziej soczysty dzwiek maja)
Co do tonacji D, to model kildare wystepuje w 2 rozmiarach V i S. Ja gram na S i to jest ta gĹoĹniejsza wersja (i chyba bardziej popularna)
Moim zdaniem Ĺwietne instrumenty. StrojÄ
idealnie, wytrzymaĹe, szybko sie nagrzewajÄ
. No i ta ich moc...
Bardzo dobre sesyjne instrumenty, do kameralnego grania jednak troche zbyt ostre.
Wielkim zwolenikiem produktĂłw Susato jest Marcin RumiĹski z zespoĹu Shannon. Ostatnia ich pĹyta Psychofolk byĹa nagrywana na moim prywatnym Water Weaselu high D i wĹaĹnie Susato low D |
|
Powrót do góry |
|
|
ywysme
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 41 Skąd: stolica powiatu
|
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 19:15 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak "high" susato, ale ja mam low w D i nie za bardzo mi sie podoba. Nie kaĹźdemu ostry dzwiÄk pasuje, szczegĂłlnie w drugiej oktawie. No i nadmuchaÄ siÄ trzeba teĹź co nie miara. Ale ta podkĹadka pod kciuka, muszÄ przyznaÄ, jest bardzo przydatna. _________________ Never was a cornflake girl... |
|
Powrót do góry |
|
|
Perry
Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 212 Skąd: Jozee pod Warszawa
|
|
Powrót do góry |
|
|
ywysme
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 41 Skąd: stolica powiatu
|
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 7:30 Temat postu: |
|
|
Matko, znam ten filmik Kevina i za nic bym nie powiedziaĹa, Ĺźe to susato. Perry, przekonaĹeĹ mnie:) _________________ Never was a cornflake girl... |
|
Powrót do góry |
|
|
|